Pravica do reklamacije in garancija
Če kot fizična ali poslovna stranka nakupujete pri družbi SODEMANN INDUSTRIFJEDRE A/S, imate običajno zakonsko 2-letno pravico do reklamacije, če je z izdelkom kaj narobe. Družba SODEMANN INDUSTRIFJEDRE A/S ne nudi nobene dodatne garancije, ker ste kot stranka SODEMANN INDUSTRIFJEDRE A/S zaščiteni z običajno 2-letno pravico do pritožbe. Kot stranki je pogosto težko ugotoviti razliko med običajno 2-letno pravico do reklamacije in garancijo. V nadaljevanju poskušamo pojasniti razliko med običajno 2-letno pravico do reklamacije in garancijo.
Če nakupujete kot fizična stranka v državi EU, imate najmanj dve leti časa za reklamacijo. Posamezne države EU se lahko odločijo, da ponudijo daljšo pravico do reklamacije, vendar ta nikoli ne sme biti krajša od dveh let. To pomeni, da če se izdelek pokvari zaradi težave, ki je bila prisotna v času, ko je bil izdelek dostavljen fizični stranki, ta stranka, glede na okoliščine lahko dobi vračilo kupnine ali izdelek popravi ali zamenja.
V skladu z dansko zakonodajo ima poslovna stranka tudi pravico do 2-letne pravice do reklamacije. Ta pravica do reklamacije ne temelji na zakonodaji EU, zato poslovna stranka v drugi državi morda ni upravičena do enake zaščite. Za razliko od potrošniških nakupov mora poslovna stranka dokazati, da je imel izdelek ob dostavi napako.
Za potrošniške nakupe (fizične stranke) je prvih šest mesecev dokazno breme obratno. Z drugimi besedami, pri potrošniškem nakupu je prodajalec odgovoren, da za prvih šest mesecev dokaže, da izdelek ob dostavi ni imel napake. Nato mora v naslednjih 18 mesecih fizična stranka dokazati, da je imel izdelek ob dostavi napako.
Če fizična ali poslovna stranka odkrije napako, za katero fizična ali poslovna stranka meni, da je odgovoren prodajalec, mora fizična ali poslovna stranka podati reklamacijo prodajalcu čim prej in v razumnem času od odkritja napake.
Garancija torej poteka vzporedno s pravico do reklamacije in je storitev, ki je običajno obsežnejša od zakonske pravice do reklamacije. Prodajalec ponudi garancijo samo, če to jasno navede, vključno z jasno navedbo, kaj lahko taka garancija krije. Garancija je običajno v obliki jamstva prodajalca, da ima izdelek določene specifične lastnosti in najmanjšo življenjsko dobo ob običajni uporabi.
Kot je bilo na začetku navedeno, družba SODEMANN INDUSTRIFJEDRE A/S ne ponuja garancije, vendar imate kot fizična ali poslovna stranka običajno 2-letno pravico do reklamacije.